Witam.
Zacznę może od samego początku. Jest to mój drugi skuter, Yamaha Aerox z rocznika 98. Kupiłem go w październiku w 2008r z przebiegiem 19tyś km.
Po kupnie setup wyglądał następująco: -Cylinder DR Evo 70cc -Wydech Ninja Street Cup -Wał RMS Sport lub Top racing (poprzedni właściciel) -Łożyska SKF c3 -Amortyzator Bi-Tubo -Stopke IGM
Kilka fotek zaraz po kupnie:
Roxiu z czasem się zmieniał:
Kierownica + adapter TNT
Kierunki w reflektorze:
Nadkole BCD oraz Lampa LED:
Kierunki tylne:
Polerka pokrywek hamulcowych, pompy oraz dekla:
Lustero F1, Manetki ProGrip
Po dłuuugiej przerwie z roxem trochę się działo, w kwietniu na zlocie DR Evo odmówiło posłuszeństwa, został przytarty i przegrzany, w wyniku czego głowica się wykrzywiła. Planowanie + szlif to koszt z rzędu 100zł, dobry tłok 150zł. Powiedziałem tuningowi NIE!. Złożyłem yamaszke na seryjnych częściach i chciałem sprzedać. Został tylko wydech który był troszkę za mocny i wymieniłem go na Tecnigasa Next R i koleś mi jeszcze dopłacił 150zł.
Okazało sie jednak ze mam sentyment do tego skutera i odechciało mi sie zmiany na coś innego, po głowie cały czas chodziła mi senda ale koledzy mnie jakoś namówili żebym zostawił roxa i tak też się stało. Sezon się skończył i zaczęła się szkoła, a że kasy trochę wpłynęło, postanowiłem ponownie rasować skuter. Wpierw zamówiłem cylinder Stage6 Sport Pro który docierałem przez 300km na oleju Motul 800 Road (używają go na torach).
Zakładając cylek w roxie było wszystko seryjne poza membrankami Polini, łożyskami SKF c3 oraz wałem (nie wiem jaki dokładnie). Dozownik został wywalony wpiz**, mieszankę robie sam. Quetsh ustawiłem zgodnie z zaleceniami producenta czyli przerwa 0.7mm.
Docierając roxa bez plastików złapała mnie policja :twisted: przyczepili się o rejestracje oraz brak świateł (ogólnie plastików) ale udało mi się dogadać z policjantem. Powiedziałem że docieram nowy cylinder, a że na dotarciu bardziej sie grzeje a to LC to musiałem odsłonić chłodnice, i mnie puścił. Dodał że jak mnie następnym razem złapie to jedziemy na hamownie :lol:
Przyszła pora na szukanie gaźnika a że trafiła sie okazja kupić s6 19 BE w bdb stanie za 150zł bez wachania zamówiłem. Od razu gardziel został wypolerowany. Do kompletu dokupiłem ssanie S6:
Lagi wymagały renowacji więc uszczelniacze i olej wymieniłem. Rox znowu częściowo rozebrany
Jak widać Nexr R sprzedana, założony seryjny wydech od sr. Założyłem też siatki oraz wstaźnik temp i poziomu paliwa koło aku:
Wyciełem w pokrywie wlot oraz wylot dla lepszej cyrkulacji powietrza. Efekty są duże, nawet po dłuższej jeździe dzwon i przeciwtależ jest letni co oznacza dłuższą żywotność napędu.
W końcu znalazłem Yasuni R City używane w miarę dobrym stanie, zapłaciłem za nie 500zł. Trochę przepłaciłem ale było warto, kolanko jest tej samej grubości co w c16 lecz trochę zawinięte. Długość komory rezonansowej mniej więcej taka sama więc osiągi zbliżone. Dźwięk jest niesamowity, bardzo mi się podoba, wyje jak c16 ale tak bardziej grubo.
Małe porównanie:
Potem była dłuuuuga przerwa na zimowanie. Teraz w ferie kupiłem: -czasze dolną po stara połamana w każdym miejscu -torsion controler malossi -sprężynę dociskową Hebo +90 -Klocki galfera
Dzisiaj założyłem owe duperele i odpaliłem roxa po zimowym śnie lecz pogoda nie sprzyjała wysokim prędkością, dużo śniegu i wody na ulicach jeszcze jest więc v-maxu nie sprawdzałem. Na razie jechałem max 30 km/h :twisted:
Gaźnik ze ssaniem będę zakładał jak pogoda się polepszy i będzie sucho.
Kupiłem od kumpla błotnik, wygląda na seryjny od SR z minarelli bo kupił ją razem z nim. Jak myślicie? Po drobnych przeróbkach zakładać go nad koło czy nie będzie to ładnie wyglądało?
Planuje pomalować chociaż 4 plastiki bo naprawdę teraz cienko z kasą. Co myślicie o takim malowaniu?
Lub zostaje czarna czacha:
Na razie to tyle, z mechaniki planuje zakup jakiegoś wariatora, raczej będzie to Malossi Multivar oraz profesionalnej regulacji. Stożka nie chce ponieważ to ma być skuter raczej do miasta a wiem jaki hałas potrafi wydobyć się ze stożka bo miałem. Zamiast tego wyciołem dodatkową dziurę obok seryjnej w oryginalnym filtrze oraz założyłem wkład S6 DL.
Optycznie chciałbym pomalować całość jeśli będą pieniądze, ale raczej skończy się na malowaniu czaszy dolnej, pługu oraz trójkątów.
Aktualny setup:
Mechanika: -Cylinder Stage6 Sport Pro 70cc -Łożysko korbowodu Polini Evo -Łozyska SKF C3 i Simeringi Corteco -Gaźnik 19mm Dell'orto S6 BE (nie założony) -Ssanie ręczne Stage6 (nie założone) -Wał RMS Sport lub Top Racing (poprzedni właściciel) -Wydech Yasuni R City -Króciec odblokowany RMS -Membrany Polini Carbon (twarde) -Przeciwtalerz Top Performances -Sprzęgło Malossi Fly -Dzwon sprzęgła RMS -Pasek Dayco
Optyka: -Amortyzator Bi-Tubo -Stopka IGM Chrom -Manetki ProGrip Scooters -Kierownica + Adapter TNT -Nakładki na dźwignie hamólców -Nadkole BCD Extreme -Lampa Revo Led -Obicie siedzenia TNT carbon -Przedłużka amortyzatora REVO 4cm -Pomalowane zaciski na czerwono -Lusterko F1 Chrom -Kierunkowskazy Demon -Kierunkowskazy w reflektorze -KickStarter Chrom -Żarówka H4 -Pomalowane trójkąty na czarno -Tablica na przekładni -Polerki przekładni, pompy wody i pokrywek pompy hamulcowej
Inne: -Licznik rowerowy -Fajka z przewodem NGK -Świeca NGK -Klocki hamulcowe Galfer Origanic Semi -Łożyska główki ramy -Wkładka filrta S6 Double Layer -Opona przód Heidenau K61 130/60/13 -Opona tył Michelin Pilot sport 140/60/13 -Rolki Polini 3,7g -Sprzężynki sprzęgła Hebo Niebieskie -Sprężyna dociskowa Hebo +90 Czerwona -Torsion Controler Malossi -Dysza główna 90#
Więcej zdjęć na: http://www.bikepics.com/members/questg2 … 447813&s=0
Pozdrawiam.
|