N8TRO - 2010-02-19 19:57:25

Regulacje najlepiej prowadzić od zera kompletnie.
Odpalić skuter, rozgrzać go (koło 5 minut żeby na wolnych obrotach pochodził, możemy czasem go prze gazować lekko).
Jak silnik już się nagrzeje to skręcamy śrubkę od składu mieszanki na maksa, śrubkę jałowych można też trochę wkręcić, skuter może nam zgasnąć.
Teraz odkręcamy śrubkę od mieszanki o jeden pełen obrót(można o pół, silnik i tak powinien odpalić).
Odpalamy skuter.
Może nie będzie chodził równo czy stabilnie ale zaraz do tego dojdziemy.
Teraz musimy zmienić wolne obroty na jak najwolniejsze się da(dla tych z obrotomierzami, coś koło 900-950 obr.) po przez śrubkę położenia przepustnicy.
Następnie zwiększamy te obroty wykręcając(o ćwierć obrotu maks.) śrubkę od składu mieszanki, i z powrotem zmniejszamy obroty śrubką położenia przepustnicy i zwiększamy je wykręcaniem śrubki od składu mieszanki. I tą czynność powtarzamy do czasu aż odkręcanie śrubki od mieszanki przestanie podnosić obroty.
Jak tylko silnik zacznie chodzić nie równo, wtedy powracamy do ostatniego dobrego ustawienia.
Należy pamiętać że silnik może nie reagować od razu na regulacje dlatego po każdej zmianie położenia którejś ze śrubek powinno się dodać gazu, pomaga to uniknąć błędów przy regulacji oraz możemy wtedy ocenić jak silnik wkręca się na obroty. Później zostaje nam przejechanie się na trasie w której głównie średnie i wysokie obroty górują, a niskich jest najmniej(trasa ok. 5km). Po takiej przejażdżce sprawdzamy stan świecy, powinna być ona koloru kawy z mlekiem lub brązowa. Stanu świecy nigdy nie sprawdza się po pracy na wolnych obrotach czy po odpaleniu. Silnik po poprawnej regulacji i gdy jest z nim wszystko w porządku powinien wchodzić na obroty i z nich schodzić w niedługim czasie do poziomu wolnych obrotów.

Życzę powodzenia w Regulacjach ;P



//Beno: Fajny poradnik może pomóc .(+)

www.duel.pun.pl www.preity-zinta1.pun.pl www.peugeot406coupe.pun.pl www.nocmrokuparanormalnego.pun.pl www.0net.pun.pl